Förening Strömsund

FÖRENINGSMÖTE 240424.

Ca 30-40 medlemmar hade slutit upp för årets första föreningsmöte. Tyvärr så saknades mötets inbjudna gäst från biblioteket, p g a personliga skäl. Men vi hoppas att kunna få den informationen en annan gång. Sedvanliga föreningsmötesförhandlingar hölls och under en punkt informerade och redovisade Berit Holter och Aron Kjellgren från KPR. En mycket bra och innehållsrik redovisning med en "bikupa" bland medlemmarna på slutet med nya frågor till KPR-rådet. Därefter kaffe, kaka och god macka. När fikat sjunkit så tog undertecknad (Inger Fjäll) vid och visade hemsidan med dess alla bilder och hur man kommer till den, och hur man navigerar i hemsidan.

Berit och Aron som informerar.

KPR-information

Redovisning för medlemmar.

KPR-info

"Bikupor", medlemmar.

Föreningsmöte 240424

Text och bilder; Inger Fjäll

TRIVSELTRÄFF 240320.Lite bilder från senaste trivselträffen. Ca 47-50 medlemmar hade slutit upp för att lyssna till information om Radio Strömsund. Och framför allt lyssna på Tony Moberg. Som framförde ett stort urval av dansgoa låtar. Vilket ledde till spontandans! Därefter kaffe och smörgås. Ett lotteri som för dagen innehöll även tunnbröd, vilket var mycket uppskattat.

Stort tack till alla inblandade; Pär Sundberg och Tomas Nilsson Radio Strömsund, Tony Moberg, Inger Gidlöf , kökspersonalen med flera.

Trivselträff 240320
Radio Strömsund

Tomas Nilsson och Pär Sundberg, Radio Strömsund.

Tony Moberg

Tony Moberg.

Louise och Bernt dansar

Louise och Bernth dansar.

Arne och Gudrun dansar

Gudrun och Arne dansar.

TRIVSELTRÄFF 240131

Mycket trevlig och välbesökt trivselträff, 54 stycken, på PRO-lokalen! Strålande underhållning av Kent och Marie, som trakterade en rad olika instrument och sjöng flera olika visor och melodier. Förutom på bilderna (dragspel och tvättbräda), så spelande Kent på skedar också! Därefter en kort visning av hemsidan av undertecknad (hemsidesredaktör). Det visade sig att många inte varit inne och besökt hemsidan än.

Gott fika ordnades av Birgitta, Berit och Monica. Stort tack till dom och förstås till Ivar som sålde biljetter.

Kent o Marie
Kent o Marie spelar
Trivselträff 240131

Text och bilder; Inger Fjäll

TRIVSELTRÄFF MED LUCIATÅG 231213!

Julstämning vid årets sista träff i en fullsatt lokal.

Stort tack till barn och personal från Lindbergsbackens förskola och till Douglas, Strömsunds Taxi som skjutsade luciatåget.

Tack till Jan och Barbro som underhöll med sång, musik och ett trevligt quiz, samt till alla som hjälpte till med förtäringen.

Tack för skänkta vinster och till Inger som höll i lotteriet.

Slutligen önskar vi i styrelsen er alla en God Jul och ett Gott Nytt År.

Barbro och Jan Rönngren underhåller.

Barbro och Jan underhåller

Ordförande Inga-Maj Persson låter sig väl smaka av julgröten!

Prdf Inga-Maj
Julgran

Text och bilder; Wiveca Kjellgren.

TRIVSELTRÄFF 231004

Mycket trevlig och underhållande trivselträff! PRO fick besök av manus- och revyförfattaren Jan Sundberg som berättade roliga historier och anekdoter.

Därefter besök av drängen Axel, även han berättade ”små historier” från sitt liv som dräng och ungkarl!

Mycket uppskattat!

Eftersom det var kanelbullens dag bjöds det på kanelbulle och kaka till kaffet. Därefter hade Inger Gidlöf ordnat med lotteri och många vinster som vanligt.

Stort tack till alla som anordnat träffen.

Jan Sundberg
Drängen Axel

TRIVSELTRÄFF 230607

Några bilder från dagens trivselträff. Birgitta, Anki m fl deltog i dialogen om vilka frågor som bör lyftas i KPR. Berit Holter och Aron Kjellgren informerade om vad KPR är. Melker Kjellgren grillade hamburgare. Viola, Carina och Inga-Maj skötte köket. Inger Gidlöf sålde lotter till vinster (tunnbröd) som Harald ordnat. Arne Haglund ledde allsången. Kort sagt - återigen en trevlig eftermiddag.

Bild och text; Wiveca Kjellgren

Besökare på trivselträff 230607

TRIVSELTRÄFF 230503

Hasse Thor med Ruben bjöd på en kavalkad av melodier från förr vid gårdagens trivselträff. Vi som var där sjöng med av hjärtats lust – fick till och med beröm av musikerna.

STORT TACK till Carina, Viola och Monica som tog hand om köket och till Inger som ordnat med lotteri.

Bild och text; Wiveca Kjellgren

Trivselträff 3/5 2023

TRIVSELTRÄFF 230322.

Underhållning av Torild Gustavsen och Björnar Holand.

Så många vackra visor och vilken dragspelare!

Torild och Björnar lyssnar vi gärna på flera gånger .

Stort tack till damerna i köket Anki Roos, Eivor Lindahl och Karin Frestadius samt till Inger Gidlöf som ordnat med lotteri. Kul att det kom så många! 71 stycken medlemmar.

Björnar Holand och Toril Gustavsen spelar och sjunger

Text och bild; Inger Fjäll