Förening Lugnvik Jämtland

Höstbild

Foto:Pixabay

Månadsmöte oktober

PRO Lugnviks första månadsmöte i ”nya” lokalen gick av stapeln de 30 oktober.
Ungefär 60 medlemmar kom till mötet som inleddes med att ordförande Lillemor Brandum hälsade välkommen och hoppades att det skulle fungera bra med maten. Det blev stökigt när vi hade surströmmingen och ”lagade” maten själv. Nu tog vi catering från Två Kockar och hade gående bord och det fungerade bättre.

Lillemor informerade om att Veteranorkestern har julkonsert i Häggenås 19/12.

Hon berättade också om ”Data-Rut”. Simon Bylund startade i november 2018 företaget DataRut.se Länk till annan webbplats. med anledning att minska digitalt utanförskap hos seniorer. Tack vare RUT-avdrag kan seniorer få hjälp med allt inom mobil, data och IT i sitt hem till en mycket låg kostnad. Lillemor kan förmedla kontaktuppgifter till honom.

När vi som bäst satt och avnjöt den goda lunchen så gick strömmen! Det var ljust så vi såg äta men hur skulle det gå med underhållningen? Det visade sig vara ett stort strömavbrott så det var ovisst hur länge det skulle vara.

Men det blev inga problem, de händiga kusinerna Hurtig påbörjade underhållningen utan förstärkare och det gick bra det med. Efter några låtar kom strömmen tillbaka och då kunde de koppla in förstärkare och ”trummor”. Då blev det fart. De spelade, sjöng, spexade och berättade historier till allas höga nöje. Efter avslutsnumret boogie woogie på fiol ville applåderna aldrig ta slut. https://www.facebook.com/kusinernahurtig/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Mötet avslutades med det sedvanliga lotteriet och många av de ca 60 deltagarna gick hem med ett leende på läpparna och en och annan med en vinst.

Elsy Johansson

Foto:Pixabay