Förening Lugnvik Jämtland

Januari

Månadsmöte 2019

2019-01-27 Månadsmöte Lugnviks PRO

Årets första månadsmöte i Lugnviks PRO hölls lördag 26 januari i Lugnviksskolans matsal. Ett 60-tal medlemmar deltog.

Vice ordförande Bosse Johansson hälsade alla välkomna och riktade ett särskilt välkommen till två nya medlemmar. Föreningen har nu 278 medlemmar.

Bosse informerade om att de som brukar vara ute på Internet bör uppdatera sin IP-adress, att man ska vara uppmärksam på falska telefonsamtal samt att balkongavgiften kan medföra att man bör söka nytt bostadstillägg.

PRO:are har rabatter hos Specsavers, Fonus, Familjens jurist, Mabi, Norma Jane och Östersunds blomster. Mer finns att läsa på föreningens hemsida.

Dessutom har vi 50% rabatt på Skidskyttebiljetterna.

Ingegerd Lundebo informerade om att spelträffen 31/1 är flyttad till onsdag 30/1 pga dubbelbokning.

De som har outhämtade vinster på blå PRO-lotter måste hämta ut dem snarast för de ska redovisas till PRO centralt.

En god lunch bestående av köttfärsfrestelse och rårivna morötter serverades. Efter maten bjöds på kaffe och en kaka.

Efter lunchen gavs underhållning av SMOKINGLIRARNA. Kent Nilsson och Per-Åke Enarsson är två gentlemän i mogen ålder som spelat tillsammans i drygt 2 år. De har tidigare i livet spelat i olika orkestrar men har nu hittat sin nisch i att spela och sjunga gamla godingar av bl a Dean Martin, Nat King Cole, Frank Sinatra, Julio Iglesias och Andy Williams. Detta uppblandat med Evert Taube, Olle Adolphson, Östen Warnerbring och Sven-Ingvars gav en skön blandning i nostalgins tecken.

Foto: Elsy Johanson

Som vanligt avslutades mötet med lottdragning från ett välfyllt vinstbord.

Elsy Johansson

Foto:Pixabay