Förening Frösön

Viktig information

ABF finns nu på Distriktets expedition

PRO Frösön söker ny kassör.
Vår nuvarande kassör sedan många år kommer att avgå vid årsmötet nästa år.
Som kassör sköter man i första hand föreningens ekonomiska förehavanden, där även en liten del består av kontanthantering, men ingen moms- eller skatte-hantering förekommer, eftersom PRO räknas som en ideell förening.
Vi söker därför dig, som kanske har jobbat som kassör tidigare, eller av annan anledning är bokföringskunnig.
Du kommer självklart att få den hjälp och stöd du önskar av avgående kassören, om du känner att du behöver det, tills du hittat dina egna rutiner.
Föreningen anskaffar bokföringsprogram och det tillbehör som fordras för uppdraget, om du behöver det.
Tillgång till "eget" internet är nödvändigt.
Vi ser fram emot att hälsa dig välkommen till vår styrelse. Om du vill veta mer ring Gunnar Bergman tel 070-2137447
Besök gärna vår hemsida för mer info: www.pro.se/froson Länk till annan webbplats.
Sylvia Berg
Ordförande PRO Frösön

Centrum mot våld:
Telefon: 0200-120 145 (dagtid) kostnadsfritt telefonsamtal, e-post centrummotvald@ostersund.se Klicka här för mer info Länk till annan webbplats.

Sök bostadstillägg:
Det finns pengar att hämta! Minst 100 000 pensionärer missar troligen sitt skattefria tillägg till den allmänna pensionen, genom att inte ansöka om bostadstillägg. Är din pension och andra inkomster lägre än 15 000 kr efter skatt? Då ska du söka bostadstillägg.
Mer info och anmälan på Pensionsmyndighetens hemsida Länk till annan webbplats.