Förening Krokom

7dec 2023.Julmötet i Hägragården blev en kylig tillställning. Väldigt kallt ute och kallt inne. Med med ytterkläder på åt vi ett härligt julbord och underhölls av en superb orkester, Åsgård Band med Folke. Kylan försvann efter hand som vi lyssnade på härlig musik och några roliga historier. Örjan berättade att vi har fått ett antal nya medlemmar under året. Som vanligt blev det lottdragning som avslutning.

Julbordet i Hägra

6 nov 2023.Vid budgetmötet i Krokoms kyrka gick Margot genom nästa års budget. Det serverades en jättegod smörgåstårta till kaffet och vi underhölls av ett härligt gäng musikanter. Mötet avslutades som vanligt med lottdragning.

Ekan ma Gåbban

21 okt. 2023.Vid vårt medlemsmöte i Aspås hade vi en väldigt duktig underhållare. Andreas som själv bor i Aspås. Barbro berättade om kommande möten och resor och Maud informerade om ett öppet möte med kommunen. Goda mackor till kaffet serverades och därtill kaka med vaniljsås. Mötet avslutades som vanligt med lottdragning.

Vid mötet i Ås 21 mars 2024 blev vi underhållna av Jämtstårsan, en härligt gäng damer som spelar dragspel och gitarr. Vi fick goda stutar och små bakelser till kaffet. Lottdragning avslutade mötet som vanligt.

Jämtstårsan

Axel på besök

8 maj 2024 hade vi ett möte i Krokoms Kyrka. Jan Sundberg underhöll oss med berättelser från livet i Jämtland. Det är bland det roligaste man kan uppleva. Vi var runt 60 personer som skrattade mest hela tiden. Sen kom Axel och fortsatte sätta fart på skrattmusklerna. Däremellan fick vi kaffe och goda mackor. Mötet avslutades med lottdragning.

7maj2024 hade vi avslutning på boulen i Hissmoskolan. Det firade vi med att gå till Marias Krog.