Förening Varberg

Medlemsmöte 10/4

Orförande Iréne hälsade välkomna. Sedan informerade VD Björn Sjöström från Varberg Energi om verksamheten. Vi fick bl a veta att numer har elkunderna mycket större möjlighet att påverka sitt elanvändande. Elföretagen har idag problem med att balansera elnätet. Elförbrukningen ökar ständigt och ger stor påverkan på toppbelatningarna. Elropduktionen har också ändrat karaktär till mer sol- och vindberoende produktion. El ärsvårt att lagra och nu finns möjligheter att ge elbolagen möjlighet att anlita elkunderna för att nyttja deras ellagring i batterier och i elbilsbatterier. Behövs för korta perioder vid högbelstningstider.

Därefter var det dags för sedvanligt fika och under tiden underhöll oss Anders&Sylve från Halmstad oss med musik från 60- och 70-tal och mycket humor!

Bild OSki