Förening Varberg

Årsmöte 14/2

Medlemsträffen var även denna gång välbesökt, ca 90 medlemmar. Kanske var det det fria inträdet och semlan som lockade? Inledningsvis informerade ordförande Iréne om årsmötesordningen och en parentation hölls för de under året bortgångna medlemmarna. Därefter lämnade Iréne över ordförandeklubban till Gun Yström från distriktsstyrelsen. Dagordningen godkändes av mötet och sedan klubbades punkterna i rask takt. Värt att nämnas är att medlemsmötena med stor sannolikhet kommer att från och med i höst att hållas i Folkets Hus. Hyreskostnaden för Varberg Arena har dessvärre blivit alltför hög. Vidare godkände mötet en höjning av årsavgiften med 10 kr. Föreningen har drabbats av en del kostnadshöjningar som gör det motiverat att höja avgiften.

Därefter var det dags för kaffe med semla och därefter underhöll oss PRO-kören en stund med skönsång. Mötet avslutades sedan med ytterligare skönsång från Bo Liljedahl från Falkenberg. Man kan ju inte annat än beundra hans kristallklara stämma!

Årsmötesdeltagare

PRO-kören