Förening Snöstorp-Vallås

Varning Trippelskrapet

Trippelskrapet – om prenumerationer som säljs via telefon till medlemmar

Sedan flera år tillbaka har försäljning av prenumerationer på PRO Trippelskrapets lotter genomförts. Idag har vi ca 20 000 prenumeranter, både medlemmar och andra som stödjer PRO med att prenumerera på Trippelskrapet. Detta är en viktig inkomstkälla för alla led i PRO.
Tyvärr har det visat sig att telefonförsäljning sker på ett icke korrekt sätt där uppringande nummer inte kan kopplas till något företag. Telefonnumret blir vid efterkontroll utan identitet och det kan misstänkas vara bedragare som ringer upp.
Sedan hösten 2020 har PRO Trippelskrapet infört att en efterkontroll av uppringande nummer visar att det är på uppdrag PRO som du fått det här samtalet.
johnny.lofstrand@pro.se eller anna.stiernholm@nordiclottery.se så snart som möjligt. Det är även möjligt att ringa till undertecknad.
Med lite vårkänsla i hälsningen
Johnny Löfstrand
Lotteriföreståndare