Förening Harplinge

Medlemsmöte 2023

Boulspel Harplinge 2022

Julbord Harplinge Värdhus 14 december.
Vi var 44 medlemmar/vänner som åt en gott julbord. Lotteri med jultema på vinsterna.

Torsdag 19 oktober besöktes av 49 medlemmar. Musikunderhållninga av L:n från Getinge som spelade sin härliga musik och vitsar. Kaffe med hembakat. Lotterier med fina vinster.

PROs Friluftsdag 27 september besöktes av 31 medlemmar.
Vi var på Tranevall Harplinge.
Tipspromenad, visning av Boulespel och Canasta.
Vi grillade korv med bröd. Kaffe och kaka.
eftermiddagen bjöd på ett härligt höstväder.

Torsdag 24 augusti klockan 14:00 Tranevall Harplinge. Gun-Britt Lyden från anhörigeföreningen Halmstad berättade om den viktiga verksamheten de bedriver. Kaffe med hembakade kakor. Lotteri.

8 augusti var vi 15 medlemmar som var på S:t Olofs Kapell i Tylösand. Där fick vi information och en berättelse om själva kapellets intressanta historia. Avlutades med kaffe och en god kaka.

Torsdag 20 april 2023 klockan 14:00 Folkets Hus Gullbrandstorp
Medverkan av 27 medlemmar vi lyssnade på Anna-Lena Nilsson Arkiv Halland som berättade om föreningsfanorna i Halland. Alla fanor är fotade. En kulturskatt som har en intressant historia bakom sig. Bara för att vi bevarat våra protokoll i arkivet kan man oftast hitta när och vem som gjort fanan.
Mötet avslutades med kaffe och hembakade bullar och kakor av Gun Ahlm. Sedvanligt lotteri med temat "ätbart".

Årsmötet 16 mars hölls i Folkers Hus Gullbrandstorp underhållning av två duktiga grabbar, Leende Blommiga Grabbar.
Val av styrelse Marita Johansson fick nytt förtroende att vara ordförande 1 år till. Kaffe och semla från Börjes Konditori Harplinge.

Grötfest 12 januari 2023.
Vi var 43 medlemmar som var samlade för årets grötfest. Ordförande Marita informerade om kommande årsmötet i mars. Underhållnignen bestod i år av en liten frågesport runt borden. Sedvanligt lotteri.