Förening Halmstad Öster

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Vår historia

OM FÖRENINGEN

Föreningen startade den 30 sept. 1971. Medlemsantalet var 43 personer. Att PRO Öster bildades 1971 var en stor händelse. Annat som hände det året var: gruvarbetarstrejken i LKAB, Emil Lönneberga filmades, ambassadörmordet på Jugoslaviska ambassaden i Stockholm, utsvängda byxor och långt hår blev på modet.

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening här i Halmstad Öster.
Föreningen, som bildades 1971, ingår i Pensionärernas Riksförbund, Stockholm

Utöver medlemsmöten en måndag varje månad bedriver vi en hel del aktiviteter såsom studiecirklar, stavgång, boule, canasta, sång, resor och utflykter samt teaterbesök - mer om detta under menyn "Aktiviteter".
Under menyn "Vad händer när?" hittar du aktiviteter som ligger nära i tiden, t.ex. en resa som går om några veckor eller en cirkel som startar om någon månad, allt i kronologisk ordning.

Som PRO-medlem kan du teckna förmånliga försäkringar såsom gruppliv, olycksfall och hemförsäkring. Kom med oss du också och bli en gladare pensionär. Under menyn "Kontakta oss" hittar du adresser till våra kontaktpersoner som kan ge dig svar på eventuella frågor som du kan ha. Vill du bli medlem i PRO?
Klicka
HÄMTA HÄR Länk till annan webbplats. för medlemsansökan!

PRO bildades 1942 och är Sveriges största pensionärsorganisation med drygt 400 000 medlemmar. PRO finns i hela landet och omfattar över 1 500 lokala föreningar i 26 distrikt.

PRO är en partipolitiskt oberoende organisation för alla pensionärer. PROs uppgift är att på riksplanet, i landsting, regioner oc.h kommuner följa och bevaka samhällsutvecklingen samt skapa opinion för frågor som berör pensionärernas intressen. PRO har en omfattande verksamhet som ger ett innehållsrikt liv efter pensioneringen med stor gemenskap människor emellan