Förening Visby

Välkomnar

Birgitta hälsar völkommen

Trivsam Trivselträff på Högklint
Vi i styrelsen för PRO Visby med ordförande Birgitta i spetsen tyckte att, nu får vi sätta i gång med nåt. Varför inte ordna en utomhus trivselträff för medlmmarna i dessa tider. Efter att hon ryckt i trådar hade vi snart ett improviserat program. Högklintsstugan bokades och personer engagerades. När klockan hade slagit tretton var bord och stolar framställda utanför stugan och medlem-mar började strömma in. Vi hade begränsat antalet enligt FHM:s regler med max femtio deltagare. Rolf Nirs Wahlgren stod för musik och ljud och vi började efter Birgittas välkomnanden med att de flesta gick en kort tipspromenad med tretton mycket varierande frågor. Det var vår gäst Birgit Hinas som hade ordnat frågor och uppsättning av dem. Vid den gemensamma rättningen visade det sig att Rolf Enström som ensam hade prickat in alla rätt.

Efterhand som deltagarna gått tipspromenaden blev det den utlovade allsången där alla medverkade med glädje i Roffas krumbukter med sångerna. Han sjöng även ett solo på den just nu en av de populäraste låtarna på våra listor, En säng av rosor.
Förrän vi plockade fram våra egna medtagna kaffekorgar så körde Birgit Hinas ett gympa-pass med oss. Det kunde framföras antingen sittande där hon förevisade eller stående där Sonja Tellström förevisade rörelserna.
När alla pratat av sig och druckit upp sitt kaffe kom allsångshäftena fram igen, Roffa drog några låtar själv där vi sjöng med i refrängerna. Birgitta gick upp och framförde en låt där Rolf var med och sjöng i refrängen, många varma applåder framkallade de.
Efterhand som det mulnade till och några regnstänk kändes, troppades det av och det var bara att återställa bord och stolar. En trivsam träff där fyrtiofem av fyrtioåtta anmälda när-varade. Vi i styrelsen tog på stående fot ett beslut att det här måste vi göra om, ett preli-minärt datum bestämdes med Rolf. Så håll ögon och öron öppna, läs tidningen och kolla nya hemsidan.

Kraft´n