Förening Visby

Fredagen firade vi i Västerhejde bygdegård med ett reducerat antal med-lemmar på grund av de fortsatta restriktionerna.
Birgitta hälsade alla välkomna när de väl var på plats på sina coronasäkra
platser. Anders gav en kort historik om föreningen innan det var dags för Tommy att uppvakta från Distriktet.
Sedan presenterade vår kock för dagen, Björn Pettersson, menyn, som bestod av förätt, Toast Skagen, varmrätt, Fläskfilé med potatisgratäng, konjakssås och vinbärsgele, kaffe med drömtårta avslutade.
För dom som önskade något starkare än bordsvatten fanns det en liten barservering med öl och vin.
Den inhyrda spelemannen Lennart Wahlman underhöll oss mellan tuggorna med sång och omväxlande dragspel och fiol. Han ledde även allsång vid lämpliga tillfällen. Mellan förätt och varmrätt blev det utdelning av förtjänsttecken till våra aktivitetsledare som uppfyllt kraven att ha tjänstgjort i minst 5 år. På bilden i bildspelet syns från vänster till höger Nils-Arne Sörestedt, Jan Norrby, Margareta Brolin, Gunnel Kolmodin, Ingrid Löfgren, Ulla Johansson, Britt Andersson och Eva Flodman. Birgitta var assisterad av Karl-Gerhard Pettersson som blomsterman.
Därefter fick vi bordsvis gå upp och hämta varmrätten och så småningom kaffe med doppat.
Och när vi har hunnit smaka av kaffet kommer Ingrid och Tommy Wahlgren upp på scenen och framför ett gediget program med mycket inslag av Allan Nilsson och Närrevyn samt en hel del andra sånger på gutamål. Ingrid sjöng av hjärtans lust och Tommy kompade förtjänstfullt på gitarr och med sång. Vi i publiken fick även sjunga med i en del av de kändaste sångerna. Efter extranummer så var vi ganska nöjda med eftermiddagens firande och för en del var det bara iordningställande av lokalen kvar.

På bilderna i bildspelet är det i tur o ordning Coronasäker sittning, Kökspersonal,
Ingrid och Tommy, Utdelning av förtjänsttecken och Tommy uppvaktar. Och nedan kocken själv som hade kompisar och grannar som ställde upp i köket. Samtliga medlemmar i vår förening.

Kocken Björne Pettersson