Förening Stråtjära-Holmsveden

05 Maj

13 maj startade seriespelet i boule

Torsdag 16 maj höll PRO Stråtjära-Holmsveden den sista trivselträffen för våren. Trots det härliga vårvädret var det ett drygt tjugotal medlemmar som deltog på Skogs bygdegård. Ordförande Margareta Jägeving inledde med att berätta att PRO Mo-Bergvik gått vidare i Veteranvetarna som segrare i Hälsingland. Margareta berättade också att vi uppvaktade PRO Kilafors på deras 80-årsdag med en gåva till Operation Smile.
Inför höstens KPR-möte ombads Margareta ta med sig frågan om Ekebos framtid och också om möjlighet att få äta lunch på Eklunda även på helgerna.
Slutligen påminde Margareta om loppis som vi kommer att anordna vid Tempo 25 maj.
Birgitta tog över och informerade om resor som vi kommer att genomföra tillsammans med övriga PRO-föreningar i kommunen och också om en kulturfestival som arrangeras i Säterdalen 15 augusti.
Så var det dags för underhållning. Gunnar ”Walle” Wallman sjöng och spelade gitarr. Vi fick önska sånger och det blev både svenskt och utländskt. Som avslutning fick vi sjunga med i Rock-Olgas klassiker What you´ve done to me.
Efter sångövningen smakade det bra med fika. Marianne och Ia serverade smörgåsar och en mjuk squashkaka med vispad grädde. Mycket gott.
Som vanligt är på trivselträffarna såldes årlotter och när alla vinster var utdelade tackade ordförande köket för deras arbete och hälsade välkomna tillbaka till hösten då vi inleder med surströmmingsfest.

23 maj reste ett gäng från PRO-föreningarna i kommunen med Lönns buss för att Smaka på Dalarna där vi bland annat besökte Sahlins Struts och Leksandsbröd.

25 maj anordnades Loppis vid Tempo