Förening Stråtjära-Holmsveden

03 Mars

Personer framför träd

Årsmöte
Torsdag 7 mars var det årsmöte hos PRO Stråtjära-Holmsveden på Skogs Bygdegård.
Parentation hölls över de medlemmar som avlidit under året. De hedrades med en stunds tystnad och därefter läste Margit Forsberg en vers till eftertanke.
Ett trettiotal medlemmar röstade fram den nya styrelsen som nu består av Margareta Jägeving ordförande, Ola Fredin kassör, Birgitta Norén sekreterare, Anki Sundkvist ledamot och Bror Sundkvist ersättare.
Under punkten Ordet fritt passade Margit Forsberg på att tacka styrelsen för det jobb de gör.
Gertrud Engblom föreslog att vi ska bjuda in apotekspersonal för att informera om mediciner, en bra idé som styrelsen tog till sig.
Undertecknad påminde om att vi behöver vara fler som hjälps åt i köket och Karl-Erik Laurin anmälde sig som frivillig. Övriga medlemmar får fundera vidare på saken.
Från köket serverades goda smörgåsar och en härlig hembakad mjuk kaka.
Som vanligt när det är årsmöte spelade vi bingo och köpte årlotter. Det är så där lagom spännande och den här gången fick även jag känna på hur det är att vinna.
Vi hade flera medlemmar som avtackades med en blombukett för det arbete de lagt ner under tidigare år. Gun och P-O Andersson och Inger Snöfors som arbetat i köket vid trivselträffarna, Monica Westling och Tor-Gunnar Wolker som sett till att vi haft vinster till våra lotterier och bingospel, Manfred Kramer som varit revisor och Kent Snöfors som varit föreningens kassör sedan 2013. Vi är mycket tacksamma för det arbete de utfört.
Nästa trivselträff blir på Bygdegården torsdag 4 april klockan 13:00. Gamla likväl som nya medlemmar hälsas varmt välkomna då.

Lunchtrav i Bollnäs
Sex medlemmar från PRO Stråtjära-Holmsveden deltog i den resa till Bollnästravet som anordnades av kommunens PRO-föreningar i samarbete med Lönns Buss. På plats fick vi information om Bollnästravet och dess historia, vi fick besöka stallbacken och vi fick några stalltips från tränaren Stefan Arvidsson. I restaurangen fick vi, förutom en god lunchbuffé, lära oss hur man använder ATGs app för att spela i de olika loppen. Vi spelade och någon vann något men främst hade vi trevligt.