Förening Söderala-Marma

Januari 2022

Månadsträff 11 januari

Ordförande Jarl Sten hälsade ca 40 personer välkomna och särskilt dagens gäst Tord Tallmarker.
Mötet börjar med parentation och kören sjunger "Jag ska gå genom tysta skyar" ett ljus tänds och en tyst minut hålls för de 14 medlemmar som lämnat oss under 2021. Kören avslutar ceremonin med Leonard Cohens" Hallelujah" med svensk text av
Py Bäckman och fortsätter sedan med några gladare sånger.

Tord Tallmarker pratade om olyckor i hemmet bland äldre personer. Mycket vanligt är det med onödiga dödsfall p.g.a. komplikationer efter fall. Så tro inte man är 30 år och klättrar på stolar och stegar, utan ta hjälp! Och ha inte mattor på golvet som man snubblar i! Och varning för alla dessa bedragare som ringer och försöker lura av oss våra pengar! Hur trovärdiga de än låter så lämna aldrig ut koder till kort och bank ID!
Allvarliga ämnen som blandades med roliga exempel från hans verksamma liv som polis.
Efter detta så smakade det bra med kaffe, smörgås och kakor.
Det är svårt att veta hur det blir med verksamheten nu framövereftersom det blir nya Coronarestriktioner. Pro vetartävlingen den 3 februari och årsmötet den 8 februari och planerade resor? Vi får se hur det blir!
Sist på programmet lotteridragning.
Ordförande tackar alla som kommit. Köket, kören och Tord Tallmarker. Sist men inte minst tack alla som skänkt vinster!