Förening Söderala-Marma

Dec 2023

PRO möte 12 dec 2023 i Marmaverken

Ordföranden öppnade mötet sedan kom lucior,tomtar med flera, Skogsfröna barnomsorgen i Marmaverken och bjöd på många kända och och mindre kända julsånger. Mycket uppskattat.
Efter att ha bjudit skogsfröna på godis,frukt och lite pengar tog kören över med mer julsångermed bl.a bjällerklang,hej mitt vinterland,stilla natt med flera. Kören avslutade med O helga natt tillsammans med Jarl.

Efter all vacker sång informerade Margareta Örn Liljedal om KPR (Kommunala Pensionärs rådet)saker som berörde vår förening. Nästa möte KPR 19 feb 2024.
Jarl informerade lite om resor och det viktiga att vi behöver ändra dagen för PRO möten till första torsdagen i månaden från januari 2024.
Sedan var det dags att tänka på magen. Hemgjord risgrynsgröt, skinksmörgås och julmust. Som inte det räckte blev det mjukpeppar med grädde och kaffe.
Tror att alla blev mätta och belåtna.

Många fina vinster fick nya ägaren i jullotteriet.
Ordförande tackade kök,kören och inte minst de som kommit på mötet GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.
Nästa möte 4 Januari 2024.