Förening Söderala-Marma

Februari 2023 Årsmöte

Årsmöte 14 februari i Marmaverken

Mötete öppnades av ordförande Jarl Sten Dagordningen godkändes med allt vad det innebar. Protokolljusterare Karl-Erik och Gunbritt Hellström.

Graturerade och hurrade för en medlem som fyllde år just idag. Kerstin Karlsson.

2 resor på gång Iggesundsgänget i Rättvik och Midnattsolen anmälan till Margareta Wahlgren 070-3648835

Genom handuppräckning ville alla närvarande behålla PRO Söderala-Marma föreningen.

Tre nya styrelsemedlemmar invaldes Kjell och Yvonne Andersson och som ersättare Ann-Marie Olsson. Eva Norgren sek. och Jarl Sten sitter kvar i styrelsen t.v. Behövs minst 2 till valberedare, frist tills i maj.

Det gångna verksamhetsåret, styrelseberättels,ekonomiberättelse och revisionsberättelse 2022 lästes igenom och lades til hanlingarna

Marie Sundberg från Trönö underhöll med vacker sång tema Kärlek-Alla hjärtans dag. Medlemmarna sjöng gladeligen med bl.a om Mjölnarens Irene,Min man och Cecilia Lind.

Marie Sundberg

Det bjöds på semlor till kaffet och lite godis,pepparkakor.

Det var flera i styrelsen och kökspersonal som avtackades med vackra tulpaner.
Inga Kronlund avtackades men kunde inte närvara.
Jarl Sten fick förtjänst medalj för lång och trogen tjänst.
Nu behövs det nya medlemmar som vill ställa upp till de uppdrag som behövs i en förening.

Eva N och Jarl S Styrelsen

Laila V efter lång och trogen tjänst.

Kjell och Maud kökspersonal

Många hade köpt lotter och fina vinster gick till glada vinnare.
Men det behöver komma in många fler lotterivinster.
Styrelsen tackade för visat intresse.