Förening Söderala-Marma

April 2023

Leif "Lunkan"

Mänadsträff 11 april

Ordförande Jarl Sten hälsade välkommen till ca 50 medlemmar och dagens underhållare Leif "Lunkan"Lundgren.

Det fanns inte mycket information denna gång. Styrelsen har börjat planera höstens aktiviteter, bl.a. blir det en friluftsdag. En hemlig resa planeras i sommar. Mer om det nästa möte.

Den som inte har bostadstillägg uppmanas att söka. Vi fick information om vilka regler som gäller och hur man söker hos Pensionsmyndigheten.

Det finns 130 000 personer som har rätt till bostadstillägg men inte utnyttjar möjligheten.

På plats på scenen idag var "Lunkan" med härligt medryckande underhållning. Många ville ju höra Elvis men även Frank Sinatra, Leonard Cohen, Lasse Stefans mm fanns på repertoaren. Som avslutning "Strövtåg i hembygden"

Köket hade gjort smörgåstårta idag. Fantastiskt gott! En "After Eight" till kaffet var pricken över i.

Lotteridragning avslutade den mycket trevliga vårfesten. Ordförande passade på att tacka för alla fina vinster som skänkts. Lunkan hade redan tackats men de som jobbat i köket fick stor applåd. Alla övriga tackades för att vi kom!

Och nästa gång kommer vi också! Den 9 maj blir det modevisning då vi har möjlighet att ekipera oss.