Förening Söderala-Marma

April 2022

Månadsträff med modevisning12 april.

Ordförande Jarl Sten hälsade välkommen till ca 50 medlemmar och speciellt välkomnades Aina Sundbaum från Senior Shop med sin rullande klädbutik!

Till att börja med informerades om att vårt PRO vetarlag, Inga, Margareta och Ulf vann mot PRO Faxe och gick därmed till kommunfinal! Den kommer att bli som ett extra inslag på vår månadsträff den 10 maj. Vi kommer att möta Pro Sandarne och Pro Stråtjära-Holmsveden i en spännande match!
Några nya resor fanns att anmäla sig till. Lunchtrav i Bollnäs 4 maj och en hemlig resa 6 juli. Mer info finns på vår hemsida!

Nu var mannekängerna ombytta och klara för showen. Kerstin, Inger, Eva, Ulf och Jalle börjar bli riktigt proffsiga nu! Aina var konferencier och presenterade vår och sommarmodet. Bekväma mjuka plagg och fina mönster och färger till både damer och herrar. Solhattar och kepsar ska man har för att skydda ansiktet.

Idag serverades en landgång med försmak av påsken! Och en stor bakelse till kaffet slank också ner! När man smaskat klart kunde man kolla på kläderna, känna och prova. Det var många som försåg sig med något nytt till sommaren!

Sist på programmet lotteridragning. Vinsterna var i påskens tema denna gång. Det fanns hembakat bröd, ägg, påskblommor, servetter, dukar mm, mm.
Ett stort tack till alla som skänkt vinster, tack kökspersonalen för god förtäring och vackert dukade bord! Tack till Aina som kommit från ett vintrigt Jämtland med sin rullande butik, och tack alla som kom!
Den 10 maj kommer vi och hejar fram vårt lag i PRO vetarna. Kören medverkar med några glada sånger.