Förening Österfärnebo

Aktiviteter

_______________________________________________________________________________________Om du behöver skjuts till våra arrangemang,
ring Anne-Chatrine så ordnar vi det, 070-238 51 27.

Du som har blå PRO lotter lös in dem i vår förening. Vi får 8 kr per lott!
Jag har nya lotter och kan betala ut småvinster. Anne-Chatrine

Vi kommer att få finna oss i, oberoende av politik, att det kommer att fattas personal över tid i omsorgen och fler andra yrkesgrupper.
Det fattas lämpliga sökande till utbildningarna.
Omsorgen vill samarbeta med frivillig organisationerna. Vi är en!
Snart är vi i behov av omsorg själva.

Ledsagare till sjukhus på måndag – fredag. Ersättning 200 kr från PRO.

Promenad på måndag och / eller fredag behövs för de boende på Solängsgården.
Till ICA, /eller Lundgrens och fika eller bara luft!
Eller ett samtal! Kl.10.00 – 11.30 och/eller 14.30 framåt.
Skicka ett sms till Carina 070-939 07 13 om du kan.

Vi vänder oss till alla daglediga som kan ställa upp.

Alla välkomna på våra aktiviteter

---------------------------------------------------------------------------------------
Önskemål inför 2024
Vid förra Bingon (11 okt-23) hade Anne-Chatrine lämnat ut en blankett där alla kunde fylla i önskemål om program under är 2024.

HÄR KOMMER RESULTATET

Alla 8 grupper som svarade ville att vi skulle fortsätta med bingoträffarna!
Många ville ha trubadurer med småprat och musik.
Andra idéer var film och föreläsningar, och också revy och teater.
Grillkväll var också intressant – man vill vara på Granön och Orangeriet i Gysinge, Sevedskvarn och Uthuset i Färnbo.
Man behöver inte bara grilla - ett önskemål var kolbullar!
Syjunta med fika, matlagningskurs och vinprovning var andra önskemål.
En del vill göra kortare dagsresor, t ex till Uppsala, Öregrund, Sala, Skultuna och Garpenberg. Ett förslag som kom fram senare var utflykt i national-parken och eventuellt en tur med båten Svanen.
Det kom också förslag om lite längre resor med övernattning, t ex till Åland, Upplandskusten och Österlen i Skåne.
Friluftsdagen skulle kunna innehålla tipspromenader, padel, gåfotboll , boule och yoga.
Vanlig promenad och kanske promenad med lite ansträngning (= parkour för gummor och gubbar) en gång i veckan eller varannan veccka.

Styrelsen kommer att arbeta för att få in önskemålen i 2024 års program. Vi vill också framhålla att det alltid är uppskattat när vi får förslag på olika aktiviteter som ni (medlemmar och andra) kommer med, så fortsätt gärna att tipsa oss om vad ni vill att vi ska ta tag i!
Detta kommer att ingå i VERKSMHETSPLAN FÖR 2024
Tack för din medverkan.