Förening Kungsgården

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Avslutning på Sommarboulen i Kungsgården

Sista dagen handlade om poängboule

En trevlig dag vid boulebanan fick avsluta säsongen i Kungsgården, där 34 spelare gjorde upp om äran och potten. När alla matcher var slutspelade kunde man inte kora en segrare då det var 8 stycken som hade 3 vinster var. Särspel fick avgöra placeringen från 1:a till 8:e plats. Alla fick spela två klot så nära "lillen" som möjligt innan placeringen kunde avgöras. Till slut stod det klart att Janne Bergkvist var vinnare med totalt 386 mm, på andra plats slutade Lars Josefsson med 425 mm och på tredje plats slutade Conny Bergsman med 471 mm.

När tävlandet var avslutad förflyttade sig alla till Norrbergs Bygård där sopplunch väntade med både ärt- och brockolisoppa. Lite varm soppa med ostmacka där några även inmundiga lite punsch smakade väldigt gott.
Efter maten blev det lite hjärngympa där man i tvåmannalag skulle lista ut vilken fågel som gömde sig bakom fraser som moderat ryggsäck (blåmes) eller mun (trut), totalt 23 fågel sorter fanns med och 3 lag lyckades få fram 20 rätta svar så det blev utslagsfråga för att kora en vinnare.
Prisutdelningar från PRO Kungsgården och PRO Storviksbygden tog vid där man delade ut diplom till de som haft mest närvaro, vunnit mest matcher, PRO Kungsgården var också vinnare av invignings boulen i Parkhallen.

Sist men inte minst prisades eldsjälarna både i Kungsgården och Storvik med blommor och godis för sina arbetsinsatser under säsongen.

Foto Rolf Trogen: Spänd väntan inför särspelet

Foto Rolf Trogen: Varje millimeter räknades i särspelet

Foto Rolf Trogen: Samling i Norrbergs Bygård

Foto Rolf Trogen: Sopplunchen står framdukad

Foto Rolf Trogen: Vinnande lag vid invigningsboulen i Parkhallen fick sina diplom

Foto Rolf Trogen: Vinnare i Samorgs sommarboule

Foto Rolf Trogen: Mest segrar i Kungsgårdens sommarboule

Foto Rolf Trogen: Eldsjälarna i Kungsgården och Storvik som ser till att det är spelbart på banorna

Foto Rolf Trogen: De åtta bästa efter dagens matcher.

Text: Rolf Trogen