Förening Kungsgården

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Höstfest i Norrbergs Bygård

Med underhållning, dans och god mat

Att hösten kryper närmare märkte man åtminstone när man på kvällskvisten skulle ta sig hemåt med 4 grader i luften, samt på dukningen där höstlöven tillhörde dekorationen. Så länge höll sig inomhus kunde man i varje fall hålla temperaturen uppe. Närmare 70 medlemmar hade bokat sig till kvällens kalas, där det bjöds på underhållning, mat och kaffe med bakelse, dans och till slut lotteriet som det skulle dras några vinnare till. Lars Josefsson, ordförande i Kungsgården hälsade alla välkomna och berättade även om kommande aktiviteter, som Höstmötet som blir den 13 november samt Julgröten den 11 december. I väntan på maten som bestod av helstekt fläskfilé med kantarell sås och ungs rostade rotsaker samt sallad, smör och bröd underhöll Gunnar Sundberg sång och gitarr tillsammans med sonen Andreas som trummade och även framförde låten "Älska mig för den jag är" vilket var mycket uppskattat. Till maten fanns även vin av både röd och vit sort för den som ville. När maten var var serverad och uppäten, fortsatte underhållning med lite mer dansvänliga låtar och dansgolvet fylldes snabbt på med danssugna. Kaffepaus med tillhörande rulltårtsbakelse med grädde och fruktkompott. Musiken och dansen tog vid igen innan man avslutade dagen med lottdragningen. Många vinnare men som vanligt fanns det som som sprang fram och tillbaka för att hämta vinster, den som var fram flest gånger fick tre vinster.
Vi från styrelsen får tacka alla för en riktigt trevlig kväll.

Foto Rolf Trogen: Våra gäster fyller på vid borden

Foto Rolf Trogen: Huvudrätten