Förening Åshammar

Födelsedagsfest 2023en 11/5 2023

Torsdag den 11/5 bjöds det på födelsedagsfest i ÅIK-stugan för alla PRO medlemmar i Åshammar som under året har fyllt eller kommer att fylla jämna år som 80 – 85 – 90 – 95 –100. Årets jubilarer var 13 till antalet och alla fick en skriftlig inbjudan till festligheterna. 11 hade möjlighet att komma och tillsammans med dem var vi ca 50 personer som deltog i festen. Det bjöds på god mat och tårta från Anoden. Vår ordförande Bengt-Åke höll ett tal till var och en av jubilarerna där han berättade om händelser som utspelades det år som jubilaren var född. Ett gratis boklotteri där varje jubilar fick dra en lott som de sedan i tur och ordning fick välja ut en bok som Bengt-Åke valt ut från sin egen stora boksamling. Alla jubilarer fick dessutom ett presentkort och blommor.

Katarina Holmström