Förening Årsunda

En glad gris som överlevde julen!

Julbord på Strandbaden 8 dec. 2022

Det var hela 74 st som kom till årets julbord. Det serverades varm glögg i foajen och det delades ut en gratislott till alla som det sedan var dragning på under kvällen. Det var trevligt att se så många nya medlemmar! Stämningen var god med mycket prat vid borden. Och det serverades två tallrikar med god mat.

Det var fin underhållning av Bosse Persson från Storvik som spelade dragspel. Låterna han spelade kompades samtidigt av en mystisk låda så att det lät som en liten orkester. Han hade även ett musikkorsord där några av vinnarna fick priser.

Maten som serverades var god men det var mycket! Lite för mycket. De flesta orkade inte äta upp allt på tallrikarna. En vid vårt bord avbokade tallrik nr 2 då det räckte med den första tallriken! Det kändes inte bra att slänga så mycket mat men säkerligen blir de fortfarande levande grisarna i Årsunda mycket glada!

Mitt förslag till nästa års julbord: Sänk priset till kr 150. Då får vi mindre mat på tallrikarna och vi kan lämna bordet mätta och med gott samvete.

Tack till Åke och Janne som arrangerade julbordet! Text och foto: Thore A.

Här kommer ytterligare ett referat från julbordet:

PRO Årsundas Julfest på Strandbaden 8 december 2022

En fin decemberkväll samlades 74 personer för att avnjuta en kväll med mat och musik.

Alla välkomnades med glögg och pepparkaka för att sedan ta plats kring borden, allt medan Bo Persson på sitt dragspel underhöll med allehanda julvisor. Sedan serverades det en kall jultallrik och i väntan på den varma tallriken lottade det ut priser på den lott som alla fick vid entrén. När den varma tallriken avnjutit var det dags för lite julsånger. Alla deltog med entusiasm i sångerna vad jag kunde se. Härligt med gamla kända julsånger. Nu blev det dags för musikfrågesport. Bo Persson hade satt ihop en frågesport, där han läste upp en frågeställning och sedan spelade en melodi med anknytning till frågan. Men även om frågan verkade lätt att fylla i, så gällde det att verkligen lyssna på vad han frågade efter. Under tiden vi andra drack kaffe rättades svaren och det var 21 personer som hade alla rätt. Så det blev en dragning bland svaren för de fyra priserna som delades ut. Mätta och belåtna avslutades denna trevliga julfest.

/Jan H.