Förening Årsunda

Ålandsresa för boulespelare juni 2022

Personer framför träd

Ålandsresan 2022

Nu har vi åter igen varit på den traditionella Ålandsresan och spelat boule! Det var en 3 dagars resa, 13-15 juni.

På grund av den tidigare pandemin hade vi ett uppehåll på 2 år. Så därför var det extra trevligt att komma dit igen. Vi var ca 94 personer varav ca 10 som icke spelade. Vi spelade totalt 7 matcher och som normalt 2 personer per lag. Motståndare och medspelare lottades så det var lika spännande varje gång man skulle tävla. Banorna var ganska mjuka i början men med vattenbegjutning och vibrering med en "padda" blev banorna bra. Efter spelen dag 2 hade vi en trivsam träff i de 2 uppsatta tälten med dragning av lotterier och annat.

Efter att alla 7 matcherna var spelade visade sig ett det var endast en som hade vunnit alla 7 matcher! Stort grattis till Peter från Sandviken. Sedan var det hela 10 st som hade 6 vunna matcher. Av dom var 2 från vår förening. Det var Stefan Persson och jag, Thore A. Grattis till oss! Vid särspelet efteråt för att dela ut priserna var Stefan den absolutt bästa!

Vi bodde i fina stugor med 2 sovrum och intog alla måltider på restaurangen. Och som vanlig var maten mycket god.

Det var en fin resa med egna bussar, båt tur/retur ( med taxfri!) trivsamt uppehälle och mycket sociala kontakter. En resa som man minns och ser fram emot att vara med på även nästa år. / Thore