Förening Ovanåker

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Medlemsmöte 11 mars 2020

Mars månad i Edsbyn är lika med bandyslutspel därför var det extra roligt att Magnus Kuben Olsson ville komma och prata lite bandy

Ulf pratar

Ulf Stålberg

Han berättade om serien som genomförts på bästa tänkbara sätt med överlägsen serieseger, dessutom rekord i lite insläppta mål. Även vikten av att ha alla spelare på plan där Edsbyn hade mindre än tio utvisningsminuter i snitt. Han förklarade även hur man tänkte med slutspelslottningen. Han fick även svara på många frågor.

Efter bandypratet var det Ulf Stålberg från gatukontorets tur att informera.

Han berättade om vilka projekt som var på gång med vägar och underhåll. Han fick många frågor om framförallt Långgatan men den är det trafikverketsom sköter. Även en hel del frågår om snöröjning och magasinet efter järnvägsgatan som många tyckte borde rivas men det var tydligen i privat ägo.

Därefter fick kören visa att man skött träningen bra genom att sjunga några sånger innan det var dags för kaffe och semla.

Efter kaffet var det lite information om aktiviteter vi har och om det finns något mer vi bör ordna. Ralf och Birger informerade om ett utbildningspaket från polisen som heter försök inte lura mig. Även ett gymnastikprogram som heter lättsam träning.

Kören fick sedan visa sina färdheter innan det blev lottdragning och avslutning.

Text: Ralf Ivarsson