Förening Hofors

Allmänna ämnen. 2024

#visesihofors2024

Veteranvetarna: Gillar du frågesport och är allmänbildad? Var med i vår veteranvetarverksamhet! Onsdagar. Start 10 januari kl.10.00. Britt-Marie Johansson, Karin Gudmundsen.

Äldre i trafiken och Låt dig inte luras: Några träffar om en aktuell fråga, samt allt man behöver tänka på i dagens samhälle. Konsumentfrågor. Om säkerhet både på nätet, i hemmet. Ledare: Göran Bergman. Torsdagar. Start 8 februari kl.10.00. Varannan vecka.

Samhälls- och litteraturvetarna: Samhällskunskap och litteratur. Folkbildning och gemenskap i möten med andra. Onsdagar. Start 17 januari kl. 10.00-13.00. Ledare: Ulla-Stina Holmer.

Välfärdsteknik för äldre: Hot eller möjlighet: Vi samtalar och lär oss tillsammans mer om ett viktigt område. Med start den 5 februari kl. 14.00. Ledare: Eva-Lise Berlund.

Turist i din egen bygd: Vi går tillsammans igenom sevärda resmål i vår hembygd. Tanken är att sprida informationen till övriga PRO föreningar i vårt län. Ledare: Åke Bengtsson. Dag och tid ej klart.