Förening Valbo
Margareta Wallinder assisterade Olle Olofsson med uppropet när PRO Valbo välkomnade de nya medlemmarna. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nya medlemmar togs emot

Med busväder utanför Furugårdens fönster togs 16 nya medlemmar i PRO Valbo emot torsdag kväll den 9 november anno 2023.

Att välkomna de nya medlemmarna med en alldeles egen träff på höstarna är tradition, och det var inte första gången ordföranden Olle Olofsson var på plats för att göra det. Tvärtom.
En handfull av de övriga ledamöterna i styrelsen var också med, men det var Olle som drog det tunga lasset genom att berätta vad PRO är och står för.
PRO Valbo med sina knappt 530 medlemmar är bara en av runt 1.400 föreningar i landet, med sammanlagt runt 280.000 medlemmar.
Den lokala föreningen ordnar allt från trivselträffar till danskvällar och pubaftnar. Plus förstås resor, studiecirklar och friskvård typ gympa och boule med mera. Utöver de lokala aktiviteterna finns förstås allt som PRO på riksnivå gör, från förmånliga försäkringar till att backa upp rikstäckande tävlingar.
Kvällen handlade förstås inte bara om en genomgång av vad PRO gör, föreningen bjöd även på förtäring i form av smörgåstårta med dryck, följt av kaffe med en enkel kaka. Och förstås, en stunds samvaro och en genomgång av vilka som var på plats. Under året har PRO Valbo fått 41 nya medlemmar, varav alltså 16 var på plats.

Text: Ulf Lindman