Förening Valbo
De sex som visade vårkläder var Bosse Skoog, Gull-Marie Åberg, Sven-Olov Jonsson, Agnetha Björkman samt Rune och Inger Norén, medan Birgit Lundberg var konferencier. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vårmodet populärt som vanligt

Många kom när PRO Valbo den 21 april hade sin traditionella visning av årets vårmode - runt 130 bänkade sig i Furugårdens cafeteria.

De sex mannekängerna hade en hektisk timma under visningen med sex ombyten per person. Sammanlagt visades alltså 36 ensembler utlånade från Cubus, Cassels och Dressman på Köpis.
Birgit Lundberg var visningens konferencier och berättade om kläderna modellerna bar.
Mannekängerna applåderades flitigt och ställde gärna upp när åskådarna ville känna på tyget. Något frostigt avstånd mellan modellerna på catwalken och publiken fanns inte; alla var ju PRO:are.
Inledde träffen gjorde i vanlig ordning ordföranden Olof Olofsson, som efter att ha välkomnat bland annat berättade att kommunen står i begrepp att anta en detaljplan för Markheden - den före detta panncentralen - vilket innebär att dörren öppnas för bostäder där.
I väntan på kaffet när mannekängerna var klara passade han på att informera mer. Bland annat kunde han berättade att föreningen planerar att starta gåfotboll, och att den 11 maj rullar PRO Valbos tipspromenaderna på Vretas igång. Grep mikrofonen gjorde även Tore Hedlund som berättade att boulen är i startgroparna för att inleda säsongen på Åbyvallen, med samlingar måndagar och onsdagar.
Efter informationen blev det alltså fika, kaffe med smörgås, följt av den traditionella avslutningen - lottdragningen.

Inger Norén var en av de sex mannekängerna när PRO Valbo hade visning av årets vårmode. Foto: Ulf Lindman

Text: Ulf Lindman