Förening Valbo
Duon Bengt och Marianne spelade en rad fartfyllda evergreens när PRO Valbo hade träff fredagen den 17 mars. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

101 kom, såg och lyssnade

101 medlemmar löste entré när PRO Valbo hade månadsträff på Furugården fredagen den 17 mars, och blev underhållna av duon Marianne och Bengt.

Först ut var förstås ordföranden Olle Olofsson, som välkomnade och berättade att fyra nya medlemmar tillkommit sedan senast.
Sedan tog alltså duon Marianne Krusberg och Bengt Eklund över, och de lyckades få bra fart på publiken med hjälp av en rad svängiga evergreens av bland andra Olle Adolphson, Ove Törnqvist och Beatles.
Flitiga förmaningar från Marianne om att det inte dög att sitta tyst utan här förväntades man sjunga med bidrog starkt till publikens allsång. Hon delade även ut ett antal maraccas och en tamburin för att få upp aktivitetsnivån.
En del av duons planerade program ströks dock på grund en svimning i publiken. Med det avbrottet inräknat underhöll Marianne och Bengt en dryg timma innan Olle tog över mikrofonen för att tacka duon och förkunna att det var dags för kaffe.
I samband med fikat informerades det om kommande aktiviteter. Bland annat blir det en sångarträff för PRO:are på Centralteatern, före detta Folkets hus, den 27 april. Vidare ska PRO Valbo i samarbete med Valbo FF pröva på gåfotboll, och den 25 maj ska föreningen göra ett försök med pubafton med hjälp av Natti Natti. Den 11 maj börjar tipspromenaderna. Före allt detta kommer förstås månadsträffen i april, med traditionell visning av årets vårmode.
Sist på fredagens program stod som vanligt lottdragningen, varefter Olle Olofsson satte punkt för träffen.

Agnetha Björkman, PRO Valbos nya kassör, tog för första gången emot medlemmarnas avgifter vid entrén. Foto: Ulf Lindman

Text: Ulf Lindman