Förening Valbo
PRO Valbo bjöd runt 35 volontärer på lunch som uppskattning för deras insatser under året. Foto: Agneta Laritz

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Volontärer uppskattades med lunch

PRO Valbo bjöd fredagen den 11 november ett gäng volontärer på traditionsenlig lunch.

Platsen var Forsbacka Wärdshus och volontärerna som uppvaktades var de som skött två viktiga sysslor i föreningen; tombolan i Valbo köpcentrum och köket i samband med föreningens träffar.
Traditionen är att föreningen visar sin uppskattning för deras insatser genom en årlig lunch, och i år var det omkring 35 personer som kunde komma.
Platsen för lunchen, Forsbacka Wärdshus, har inte så långa anor som lunchen men kan säkert räknas som tradition den också om ett par år.
Lunchen låg för övrigt, liksom det mesta annat, nere när pandemin lade sig som en blöt
filt över verksamheten ett par år.

Text: Ulf Lindman