Förening Valbo
Trivselkvällen avslutades med dans, och för musiken stod Göran Jansson. Foto: Olof Olofsson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Valbo bjöd upp till dans

Senast det skedde var hösten 2019 men onsdagen den 1 juni anno 2022 var det äntligen dags igen - PRO Valbo bjöd upp till trivselkväll med dans!

Trivselkvällarna är en gammal tradition i föreningen och förekommer i olika skepnader, varav kvällarna med mat, musik och dans är vanligast.
42 medlemmar kom Furugårdens café på onsdagskvällen, vilket var färre än vad en trivselkväll brukar locka. En inte alltför djärv gissning var att det långa uppehållet på grund av pandemin kunde vara orsaken.
Gänget som kom kunde avnjuta en god kall buffe som givetvis följdes av dans. För musiken stod Göran Jansson som anlitats i samarbete med ABF.
Tummen upp blev summeringen för kvällen när punkt sattes vid niotiden på kvällen, med önskemål från deltagarna om en upprepning i höst.
- Och det ska bli, lovar Olof Olofsson, PRO Valbos ordförande.
- Men när måste vi återkomma om, det är inte inplanerat ännu.

Text: Ulf Lindman