Förening Valbo
Trubaduren Lasse E bjöd på en rad gamla örhängen både före och efter fikat när PRO Valbo hade vårens avslutande medlemsträff. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

90 avslutade säsongen

90-talet medlemmar kom när PRO Valbo torsdagen den 19 maj hade vårens säsongsavslutning på medlemsträffarna, med underhållning av trubaduren Lasse E.

I och för sig innebär inte avslutningen att verksamheten ligger nere över sommaren. Inte alls, så väntar en trivselkväll med dans den 1 juni och torsdagen den 2 juni drar tipspromenaderna på Vretas igång. Plus att till exempel boulen rullar på under sommaren
Platsen för medlemsträffen var Furugårdens café, med start den något obekväma tiden halv fem eftersom den är först efter 16.00 föreningen får komma in.
Ordföranden Olle Olofsson välkomnade som vanligt och kunde glädja med att sedan senast hade sex nya medlemmar tillkommit varav flera var med på träffen. Dessutom var en "praktikant" på plats; det vill säga en icke medlem som provade på att delta på en träff.
I samarbete med ABF hade trubaduren Lasse E bokats för underhållningen och han bjöd på en rad gamla örhängen både före och efter fikat; allt från Elvis- och Leonard Cohen-låtar till låtar av Björn Afzelius och Lasse Berghagen. Dessutom ställde han upp med musik till avslutningen.
Fikat var som vanligt kaffe med smörgås, tillredda av köksgruppen. Ett annat stadigt inslag i programmet var förstås även lotteridragningen.

Text: Ulf Lindman