Förening Valbo
Olle Olofsson bad om bidrag till krigsdrabbade Ukraina när PRO Valbo hade träff torsdagen den 24 mars. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Publicerad:

PRO Valbo stödjer Ukraina

När PRO Valbo hade möte den 24 mars bad ordföranden Olle Olofsson om bidrag till Ukraina som på dagen en månad tidigare anfallits av Ryssland.

Och stödet har kommit; läget helgen den 26-27 mars var att 1.540 kronor givits i kontanter och 1.000 kronor via Swish.
Just Swish visade sig vara omöjligt att använda under själva mötet, funktionen låg nere den 2,5 timmar mötet höll på.
Men det är aldrig för sent, därför kommer här PRO Valbos swish-nummer: 1234465498.
- Och skriv ett "U" för Ukraina i meddelandefältet så att vi vet vart pengarna ska, betonar Olle Olofsson.
- Utöver era bidrag ska även föreningen skjuta till en slant.
När styrelsen sedan hade möte den 7 april beslöts att föreningen skulle bidra med lika mycket som medlemmarna givit, så att vad som skickas till någon av de stora organisationer som arbetar i Ukraina, typ Röda Korset och Läkare utan gränser, är 5.080 kronor.

Text: Ulf Lindman