Förening Valbo
Olle Olofsson längst bort kunde välkomna 16 nya medlemmar till PRO Valbo när den traditionella träffen för nya medlemmar ordnades i Walabogården. Foto: Agneta Laritz

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

16 välkomnades till PRO Valbo

Måndag kväll den 22 november välkomnade PRO Valbo 16 nya medlemmar i föreningen, med smörgåstårtor och fika.

Välkomstträffarna är tradition, men låg liksom allt annat nere under coronaåret 2020. Men med lättade restriktioner har föreningens verksamhet så smått börjat rulla igen, men utlokaliserat från ordinarie lokalen på Furugården.
Måndagens träff var på Walabogården, Valbo Hembygdsgård. Inbjudna var alla nya medlemmar, med närstående partner. 16 kom alltså, och välkomnades av en grupp gamla medlemmar med ordföranden Olle Olofsson i spetsen.
På menyn stod smörgåstårtor, en med räkor och en med skinka, och efteråt kaffe och kaka. Till förtäringen fick de nya medlemmarna utöver samvaro även information om PRO Valbo. Och fick berätta lite om sig själva.
- Det var trevligt, sammanfattar Agneta Laritz i PRO Valbos styrelse.

Text: Ulf Lindman