Förening Valbo
TreoComp stod - trots namnet - för en timmas uppiggande underhållning på träffen den 18 november. Trion består av Christer Dahlbom, keyboard, Curt Jillebo, bas, och Mats Westberg, dragspel. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

TreoComp piggade upp PRO Valbo

När TreoComp drog i gång sitt framträdande på PRO Valbos träff torsdagen den 18 november var det en rejäl nypremiär för föreningen - det var första inomhusträffen med underhållning sedan 23 januari 2020!

Ett drygt 70-tal medlemmar hade kommit till träffen som var i den gamla IOGT-NTO lokalen i Valbo. De fick uppleva en fläkt av hur det var före pandemin, med underhållning, fika och lotterier.
Riktigt som förr var det förstås inte; i vanliga fall har PRO Valbo sina träffar i Furugårdens cafeteria.
- Men där får vi ännu inte komma in och samlas, möjligen efter nyår. Tills dess får vi jazza runt i olika lokaler, sade ordförande Olle Olofsson när han välkomnade till träffen.
Efter honom tog trion TreoComp över, med Christer Dahlbom på keyboard, Curt Jillebo på bas och Mats Westberg på dragspel. Trion underhöll i en timme och trots det lite vitsiga namnet TreoComp var de varken smärtstillande, febernedsättande eller inflammationshämmande.
Istället bjöd de på ett knippe uppiggande evergreens med allt från country till svensk pop samt inte minst; Karl Gerhards gamla kuplett Jazzgossen från 1922. Alltså ett stycke som snart firar 100 år, men ännu håller.
När trions extranummer klingat ut var det dags att fortsätta att mota bort novembermörkret utanför, med hjälp av kaffe och smörgås. Föreningens köksgrupp hade en del extrajobb eftersom träffen var i en annan lokal än vanligt, men klarade det galant. Dessutom hade ett gäng kört bord och stolar från föreningens förråd på Furugården till IOGT-NTO lokalen.
Fikat följdes av två andra traditionella inslag, lotteridragning och information om kommande träffar och aktiviteter, innan Olle Olofsson avslutade och satte punkt för träffen.

Text: Ulf Lindman