Förening Valbo
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vi hoppas på återstart!

Snart är det dags att öppna kalendern för 2021 och försöka glömma året som varit. Men först är det dags för några ord från PRO Valbos ordförande Olle Olofsson.

Vi lämnar nu ett riktigt tråkigt 2020 där all verksamhet stoppades i början på mars på grund av ett osynligt hot, Covid 19 som utvecklades till en världsomfattande pandemi. Vi hoppades i början på en återstart under hösten men vi fick nöja oss med lite utomhusaktiviteter.
Vi hoppas nu att 2021 skall bjuda på en återstart när vaccinering och immunitet tagit död på detta eländiga virus, men troligen tidigast till hösten. Vi kommer att återuppta utomhusträffar så snart väderlek och restriktioner tillåter.
2021 blir ett stort bemärkelseår för PRO Valbo, då föreningen fyller 50 år. Närmare bestämt 1 april. Vi skall naturligtvis fira detta riktigt ordentligt men förmodligen måste firandet skjutas på framtiden.
Fortsätt vara folkskygg, sprita (utvändigt), håll ut så ses vi snart igen.

Text: Olle Olofsson