Förening Valbo
Karl Erik Sedvall och Tore Hedlund vid den avslutande herrfinalen. Foto: Kenneth Andersson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

2020 års klubbmästare korade

Under två måndagar har Valbo PRO:s boulespelare på Åbyvallen kämpat om titeln som 2020 års klubbmästare.

Klubbmästarna  Berit Hagelin och Tore Hedlund belönades med blommor och choklad. Foto: Kenneth Andersson.

Klubbmästarna Berit Hagelin och Tore Hedlund belönades med blommor och choklad. Foto: Kenneth Andersson.

De sju deltagande damerna möttes i en serie där alla mötte alla, medan de tjugo startande herrarna först möttes i ett gruppspel om fyra där de två bästa i varje grupp gick vidare för att mötas i semifinaler.
Segrare i semifinalerna blev Karl Erik Sedvall och Tore Hedlund, som därmed fick mötas i en avgörande final där Tore tog en tidig ledning och kunde, trots att Karl Erik närmade sig, vinna med 13-11. I damklassen segrade Berit Hagelin.

Text: Kenneth Andersson