Förening Valbo
Styrelsen som valdes på det årsmöte som formellt sett ännu inte avslutats. I nedre raden Agneta Laritz, Olle Olofsson (ordförande), Birgitta Olsson (kassör), Ann-Britt Lundberg, Hans Nilvander (sekreterare) och i övre raden Roland Dahlund, Rune Norén, Agnetha Björkman (studieorganisatör), Lasse Wannberg och Ulf Lindman (webbansvarig). Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmötet äntligen avslutat

Formellt sett avslutades inte det årsmöte PRO Valbo hade den 20 februari anno 2020. Mötet sköt nämligen till nästa möte att ge ansvarsfrihet eftersom fel ekonomiska berättelse landat på mötets bord.

Men, av skäl som stavas Corona, blev det inget nästa möte. Av samma skäl har dock PRO Riks gjort en tillfällig stadgeändring som tillåter årsmöten utan fysisk närvaro.
Med avstamp från det beslutet bestämde PRO Valbos styrelse att försöka få ett avslut på årsmötet, genom att ge medlemmarna chansen att här på sajten granska den rätta balansrapporten och revisionsberättelsen.
Efter den genomgången bad styrelsen de 82 som var på årsmötet den 20 februari - det är bara de som var röstberättigade - att ta ställning till frågan om ansvarsfrihet. Den som inte ville ge styrelsen ansvarsfrihet för 2019 skulle inkomma med ett NEJ inom 14 dagar.
De fjorton dagarna kom och gick utan någon protest varför styrelsen nu till slut beviljats ansvarsfrihet för 2019.
Paragrafen med det beslutet är daterad den 12 augusti så det dröjde nästan ett halvår innan årsmötet avslutades...

Länk till balansrapporten Pdf, 707 kB, öppnas i nytt fönster.
Länk till revisionsberättelsen Pdf, 550.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ulf Lindman