Förening Valbo
Samling vid det avslutande lotteriets prisbord.

Samling vid det avslutande lotteriets prisbord. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Oförändrad medlemsavgift 2020

PRO Valbos medlemsmöte torsdagen den 21 november spikade att medlemsavgiften 2020 oförändrat är 60 kronor.

Avgiften till distriktet är också oförändrad liksom den till PRO på riksnivå, vilket innebär att den sammanlagda årsavgiften för medlemmarna år 2020 blir 295 kronor. Utöver de 60 kronorna till den lokala föreningen är 45 kronor av det till distriktet och 190 kronor till riksorganisationen.
Beslutat om medlemsavgiften togs i samband med att budgeten för 2020 spikades. En närmare titt på budgeten visar att intäkterna beräknas landa på 120.000 kronor medan kostnaderna blir 147.760 kronor. Underskottet på 27.760 kronor täcks genom via de banktillgångar föreningen har.
De runt 70-talet medlemmar som kommit till mötet gjorde även tummen upp för styrelsens förslag till verksamhetsplan för 2020. Planen innebär bland annat ett oförändrat antal medlemsträffar jämfört med 2019 och att föreningen forsätter att subventionera en stor del av kostnaderna för träffarna. Det innebär att de som kommer på träffarna bara betalar 20 kronor för kaffe och smörgås.
Efter att budgeten och verksamhetsplanen för 2020 slagits fast blev det fika och musikquiz under ledning av ordföranden Olle Olofsson. Han informerade även om i rad aktuella frågor, som att det nu under veckorna 47 och 48 är möjligt för oss över 65 år att få en gratis influensavaccination.
Träffens sista punkt var som vanligt en lotteridragning innan ordföranden satte punkt för träffen.

Text: Ulf Lindman