Förening Valbo

Sång- och musikgruppen i Norrsundets PRO inledde när Valbo PRO hade möte torsdagen den 21 februari. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Sång inledde årets andra möte

"En vän som du" framfört av sång- och musikgruppen i Norrsundets PRO inledde när Valbo PRO hade medlemsträff på Furugården torsdagen den 21 februari.

Lars Östlin och Gull-Marie Åberg avtackades av Olle Olofsson för sina insatser i styrelsen som respektive reseansvarig och sekreterare. Foto: Ulf Lindman

Det blev upptakten på ett tre kvartslångt framträdande av gänget från Norrsundet, som bjöd på ett axplock av de runt 475 låtar de sjungit under årens lopp.
ParentationDe kamrater som gått bort under året hedrades med ljuständning, diktläsning och en tyst minut.Efter det avslutande extranumret - "Oh store Gud" - bjöds traditionsenligt på fika med smörgås följt av den lika traditionella lotteridragningen.
Sedan blev det dags för allvaret för de 91 röstberättigade som var på plats; årsmötet som inleddes med ljuständning, diktläsning och en tyst minut för kamraterna som gick bort under 2018.
Dagordningen som sedan gicks igenom av mötesordförande Carin Carlström uppbackad av mötessekreterare Mats Emanuelsson fick tummen upp för punkt efter punkt. Nämnas kan att inga motioner hade kommit in.
I styrelsen blev det några nya som valdes in. Till ny sekreterare utsågs Hans Nilvander och nya ledamöter som valdes in var Agneta Laritz och Roland Dahlund. Det var dock bara två ordinarie ledamöter som avgick, det tredje nyvalet var för att täcka in en ordinarie styrelseplats som varit vakant.
Nyvalda ersättare till styrelsen blev Ann-Britt Lundberg och Ulf Lindman, och slutligen kan nämnas att ny revisorsersättare blev Stig-Urban Hansson.
Lars Östlin och Gull-Marie Åberg med OlleLars Östlin och Gull-Marie Åberg avtackades av Olle Olofsson för sina insatser i styrelsen som respektive reseansvarig och sekreterare.De två styrelseledamöter som avgick var Gull-Marie Åberg och Lars Östlin. Gull-Marie efter att ha varit sekretare medan Lars varit reseansvarig. Ordförande Olle Olofsson tackade dem för deras insatser och överlämnade en gåva och blommor.
Med detta avslutades årsmötet och Olle Olofsson satte punkt med att informera om aktuella aktiviteter. Plus att han passade på att nämna att lagstiftningen vad gäller telefonförsäljning har skärps - för att avtalet ska vara bindande krävs numer ett undertecknat papper, och man har två ångerveckor.
- Det är inte alltid försäljarna berättar det, säger Olle Olofsson.

De kamrater som gått bort under året hedrades med ljuständning, diktläsning och en tyst minut. Foto: Ulf Lindman

Text: Ulf Lindman