Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Möte med Råds- och Tävlingsansvariga

PRO Gävleborgs distriktsstyrelse har haft det årliga återkommande mötet med distriktets verksamhetsansvariga inom olika områden. Platsen för mötet var Gavle Central Konferens.

Råds- och Tävlingsansvariga samlades inför 2024 års arbete med verksamhetsplanering. Inom distriktets tio kommuner förekommer aktiviteter som både skapar gemenskap och omfattar det intressepolitiska arbete som PRO bedriver.
Aktiviteter för gemenskap och tävling pågår i olika omfattning inom Boule, Bowling, Golf, Orientering och PRO-vetarna – en kunskapstävling. Möjlighet finns, att tävla för uttagning och deltagande, i PRO:s Riksmästerskap som genomförs varje år inom angivna områden.

Möte

Distriktets Rådsverksamhet har följande områden för att inspirera medlemmar/föreningar till aktiviteter för gemenskap och välmående: Hälsa, Resor, Medlemskap, Kommunikation, Konsumentfrågor, Säkerhet, Studier samt Pensionärsråd i Regionen och de 10 kommuner som ingår i distriktets organisation. Dessutom finns särskilt ansvarig för - information om försäkringar som PRO erbjuder vid medlemskap och för – Trippelskrapet som är PRO:s eget lotteri.

Text: Anita Walther