Distrikt Gävleborg
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Söderala-Marma överlägsna när Hälsingefinalen i Boule avgjordes.

Årets Hälsingefinal i boule avgjordes vid Marmavallen med fyra lag till start och otroligt nog så kom det inte en enda regndroppe utan solen sken under hela tävlingen.

Deltagande lag var hemmalaget Söderala-Marma, Ovanåker, Iggesund och Nordanstigskusten. I första omgången möttes Söderala-Marma och fjolårssegrarna Ovanåker och redan där visade hemmalaget att man skulle bli svårslaget efter en seger med 13-3. Söderala-Marma vann sedan med 13-2 över Iggesund och 13-5 över Nordanstigskusten. Nordanstigskusten tog två segrar och slutade tvåa. Ovanåker tog tredjeplatsen efter seger med 13-10 mot Iggesund i sista omgången.

Tävling

Det kom en hel del åskådare

I Söderala-Marmas segrande lag ingick Tommy Ström, Yvonne Andersson och Kjell Andersson.
Torsdag den 10 augusti kl 10.00 är det distriktsfinal som avgörs vid Stenö havsbad. Från Gästrikland deltar då Hedesunda, Valbo och Kungsgården och från Hälsingland Söderala-Marma, Nordanstigskusten och Ovanåker.
Förra året segrade Valbo så kom till Stenö och heja fram era lag.
Segrande lag där går vidare till riksfinal som avgörs i Gysinge den 9-10 september.

Resultat Pdf, 20.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ralf Ivarsson