Distrikt Gävleborg

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Valbo distriktsmästare i boule

Årets distriktsfinal i boule avgjordes i Årsunda som stod för ett perfekt arrangemang och även vädret var perfekt.

Tre lag från Hälsingland och tre från Gästrikland kom till start och man tävlade om en plats i riksfinalen som avgörs 17-18 september i Gysinge. Alla lagen möter varandra och i varje match gäller det att komma först till 13 poäng.

Spelar

Valbo var verkligen i toppform och vann alla sina matcher. I laget spelade Carin Carlström, Karl-Erik Sedvall och Tore Hedlund och det ska bli spännande och se vad man kan göra i riksfinalen. Tvåa blev Söderala-Marma med tre segrar och 17 kvotpoäng. Trea blev Sandviken också med tre segrar och 7 kvotpoäng. Även fyran Storvik tog tre segrar men 4 kvotpoäng. Femma blev Ovanåker med en seger och sexa Hudiksvall utan segrar.
Har ni möjlighet så åk till Gysinge och heja fran Valbo.

Resultat Pdf, 37.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ralf Ivarsson