Distrikt Gävleborg

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Kungsgården 70 år

Idag har PRO Kungsgården, i Bygården Norrberg, firat att föreningen som startade 1952 har funnits i 70 år.
Ett varmt tack till PRO Kungsgårdens ordförande Christina Malmqvist och föreningens styrelse.

Det var en trivsam tillställning där gästerna välkomnades ute på gården med musik av Valle och en alkoholfri drink.
Väl inne i lokalen mer musik av Valle som spelade och sjöng välkända låtar som många kunde sjunga med i.

Valle som spelade och sjöng välkända låtar

Vi bjöds på en välsmakande måltid och efter den var det tid för Åsa Lindestam, som på PRO:s kongress valdes till ny ordförande för PRO RIKS efter Christina Tallberg, att presentera sig och sitt nya uppdrag. Ett uppskattat inslag i festdagen.

Talare

PRO Riks nya ordförande Åsa Lindestam

70-åringen PRO Kungsgården uppvaktades sedan av distriktets ordförande Anita Waltheroch vice ordförande Ralf Ivarsson, Sandvikens samorganisation som representerades av Barbro Berglund och varje PRO-förening som ingår i samorganisationen gratulerade till de 70 åren.

Talare

Distriktets ordförande Anita Walther och vice ordförande Ralf Ivarsson

I det sammanhanget fick vi bl.a. lyssna till Bengt-Åke Lindblom, ordförande för Åshammar, som gav oss en beskrivning av händelser några år från 1952 och framåt.
Det var en trivsam eftermiddag med PROare när det är som bäst.

Gammal

Bengt-Åke Lindblom ordförande för Åshammar