Distrikt Gävleborg
Sedrare

Ovanåker segrade med Torgny Lindberg, Britt Pettersson och Sture Persson i laget.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Hälsingefinalen i Boule avgjordes i Hudiksvall.

Fem lag kom till start och Hudiksvalls Samorganisation bjöd på fina banor, bra arrangemang och framför allt ett underbart väder.

Det blev en spännande tävling där lagen vann och förlorade sina matcher men det var hela tiden inga sura miner. Inför sista omgången var det faktiskt fyra lag som hade chansen att vinna när man hade två segrar vardera. Det var bara Järvsö som inte lyckades vinna någon match men dom var lika glada för det.

Boule

När sista klotet kastats visade det sig att Ovanåker vann med minsta möjliga marginal före Söderala-Marma. Ovanåker hade 3 segrar och plus 19 mot 3 segrar och plus 18. Hade det blivet samma pluspoäng hade Söderala-Marma vunnit eftersom de vann inbördes matchen mot Ovanåker. Trea blev Hudiksvall med 2 segrar och minus åtta. Dessa tre lag skall nu möta Gästriklands tre bästa lag om en plats i riksfinalen. Fyra blev Nordanstigskusten och femma Järvsö.
Resultat Pdf, 22.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Boule

Text: Ralf Ivarsson