Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Gävleborgs Höstmöte hölls i Bollnäs

Äntligen blev det fysiskt höstmöte och ca 100 deltagare från distriktets föreningar och samorganisationer var på plats i Bollnäs Folkhögskola.

Mötet inleddes med underhållning av Skramelorkestern som spelade Povel Ramel låtar.

Skramelorkestern.

Distriktets ordförande Anita Walther hälsade alla välkommna och efter fastställande av dagordning och ombudslista/röstlängd hälsade kommunalrådet Marie Centerwall alla välkommna till Bollnäs och berättade lite om Bollnäs. Regionrådet Jan Lahenkorva berättade lite om framtida sjukvård. Marie Näslund från PRO Riks skulle vara där och prata om pensioner men hennes tåg kom bara till Ockelbo.

Räknar

Margareta och Jana räknar ombud

Förslagen till årsavgift, verksamhetsplan, budget och arvoden för 2022 fastställdes av mötet. Det blev bifall på samtliga motioner till kongressen. Förslaget till uttalande godkänndes efter en liten ändring.
Mötet avslutades med avtackning för genomfört arbete inom styrelsen. Tre stycken var närvarande vid mötet och fick skraplotter och blomstercheck, dessa var Susanne Falk, Britt Åslin och Roger Torvidsson.

avtackning

Barbro Berglind, Susanne Falk, Britt Åslin, Roger Torvidsson och Anita Walther.

Ordförande Anita Walther avslutade möte med att tacka alla närvarande.

Text: Ralf Ivarsson