Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Avtalsresa med Viking Line den 25-26 oktober

Välfyllda Lönnsbussar med intresserade och aktiva reseledare från vårt PRO distrikt deltog i viktiga informationer om kommande resor. Tina Eriksson och Hanna Andersson gav först deltagarna en historisk sammanfattning av företaget. Därefter presenterades kommande verksamhet med resor och samarbetsavtal. Avtalet som PRO distriktet har med Viking Line innebär att vi har mycket förmånliga priser för gruppresor med minst 8 deltagare (se prislista). Föreningar har möjlighet att få åka i egen buss om antalet uppgår till 35 resenärer.

Många alternativ på resor presenterades och naturligtvis kommer de längre sommarkryssningarna att vara populära. Destinationerna är: Höga Kusten fr o m 17 april samt resor i maj, juni, augusti och i september, Visby 10 juli och 28 augusti, Visby/Bornholm 22 maj, 5 juni och 14 aug och Visby/Ystad 10 juli och 28 aug. Cinderellaresor kombinerade med kombinerad teaterföreställning före avfärd, Rosellaresor med författare, Helsingforsresor med flera besök på olika orter i Finland, Ålandsresor med övernattning och hemliga resor var en del av alla upplevelser som Viking Line erbjuder till sjöss.

Båtresa

Viking Glory blev finalen på informationen. Ett lyxigt fartyg som startar i mars-22 och som erbjuder 17 olika hyttalternativ, alltid första parkett med stora panoramafönster mot havet, god mat och underhållning och med bra priser för grupper.

Möjligheterna är många för reseledarna i vårt PRO distrikt att via vårt reseavtal planera kryssningar utifrån våra medlemmars önskemål till olika platser. Resegruppen finns alltid till hands om det dyker upp frågor så ring någon av oss Maj-Britt Norlander, Hudiksvall, Eva-Lise Berglund, Hofors, Kerstin Wadelius, Gävle eller Ingegerd Nordlund, Hudiksvall.

Text: Text och foto Maj-Britt Norlander