Förening Korsnäs-Vika PRO

Engelsk konversation hösten 2019

En kurs i engelsk konversation har hållits vid tio tillfällen under perioden 3 oktober - 5 december 2019.

Kursdeltagare.

Jan Berglund, kursledare

Kursavslutning 5 december 2019

Jan Berglund har varit kursledare och deltagarna har träffats i föreningens expeditionslokal på Ramvägen 24 B, i tr ned. Ingen kurskostnad har tagits ut utöver kostnad för bok med 293 kr.

Under hösten har vi haft en kurs i konversationsengelska. Jan Berglund har lotsat oss genom blandningen av Engelska och Amerikanska.

Vi har träffats tio torsdagar under hösten. Boken ”English first!” har varit den röda tråden i våra träffar. Vi har lyssnat på band och svarat på frågor som Jan ställt. Jag tror att de flesta av oss törs prata lite mera nu när vi är ute och reser.

I dag hade vi avslutning med smörgårdstårta. Vi dukade med jultomtar och levande ljus för att få upp stämningen inför den stundande julen.