Förening Korsnäs-Vika PRO

Knivstigen 27 september 2018

Under ledning av Jan Berglund och i fint höstväder gick elva medlemmar i Korsnäs-Vika PRO en skogsvandring längs Knivstigen.

På promenad längs Knivstigen.

Promenaden tog en del på krafterna då det bitvis var mycket stenar och trädrötter på stigen och i början gick det mycket uppför. Belöningen för slitet kom då vi efter 2,3 km anlände till Yngves koja där den medhavda matsäcken intogs.

Jan berättade att Yngves koja är byggd på grunden till en äkta kolarkoja och ger en inblick i hur kolarna kunde bo förr i tiden. Vi fick också veta lite om vilka sevärdheter som finns längre fram utefter Knivstigen.

Efter fikapausen togs delvis en annan väg tillbaka och där sågs skogsavverkning, fina vyer och träd i vackra höstfärger.

Deltagarna var nöjda med den 5 km långa vandringen som tog ca två timmar att genomföra.

Fikastund.